Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Drop Lagi, Lagi & Lagi - 8th Check Up

Assalamualaikum mommies.

Nak tengok tak result consultation dengan doktor hari ni? 


Tadaaaa!!!
Hamekaw. Sampai penuh satu muka surat doktor punya comment & recommendation. Memang banyak benar masalahnya with my 2nd pregnancy ni. But main problemnya ialah HB tu lah. Drop from 9.3 - 8.9 within 16 days dan sepanjang tempoh ni aku tiap-tiap hari consume Iberet. Iberet ni consider multivitamin yang dah agak tinggi kandungan zat besi dia. So, korang boleh bayangkan sendiri betapa kroniknya masalah Hb aku nih. Iron tablet tak jalan, Obimin tak jalan, usaha terakhir aku iaitu Iberet pun tak jalan. That’s it. Doktor Izza cakap, kalau kes macam aku ni maknanya makanlah segala jenis ubat apapun Hb tu memang takkan naik balik. Dia cakap makin besar baby, darah aku pun akan makin mencair. Dan untuk avoid tumpah darah during labor, doctor suggest untuk aku ambil suntikan Inferon selama 7 hari berturut-turut.
Aku ni bukanlah jenis yang takut jarum, tapi dari cerita-cerita orang yang dah pernah kena suntikan ni, diorang cakap memang sangat sakit (T_T). Apalah nasib aku ni. Aku rasa aku tak adalah memilih makan sangat. Nasi memang aku makan banyak (sepanjang mengandung ni memamg aku kuat makan), sayur pun aku makan, makanan laut aku bantai jek sebab aku takde alergik makanan laut (resdung tu adalah, tapi demi makan aku abaikan jek). So, apa masalahnye ek?
Sekarang ni, nak fikir pun dah terlambat. Doktor pun dah suruh cucuk Inferon. Hadap jelah ek. Takut memang takut, tapi demi baby harung jugalah. Haih.
Baby, please please please stay strong. Survive. Baby kena kuat semangat, sihat, dan keluar jumpa mama. The rest, leave it to me. I’ll fight my hardest and always pray to Allah. May Allah ease our journey sayang. Amin.


No comments:

Post a Comment

 

Copyright 2013 © Bazilah Azhar Designed by Ayu Barbydol